MÜCÂHEDÂT-ı DÎNİYYE
MEKTÛBÂT-ı KUDSİYYE-i
eş-ŞEYH es- SEYYİD AHMED el-KÜRDÎ
KADDESALLÂHU RÛHAHÜ’L-AZÎZ
Bu eserin müellif nüshası Osmanlıca olarak Eski harflerle yazılmıştır. Araştırmacıların istifadesi için görüntüleri ve Eski harflerden Latin harflerine çevrilmiş ve telaffuzu aynen muhafaza edilen metni birlikte basılmıştır.
Muhammed İhsan Oğuz Beyefendi küçük yaşlarından itibaren Allah Dostlarına büyük bir ilgi ve sevgi duyduklarını, bu sebeple Mürşid-i Kâmil aramaya başladıklarını belirtmişler, bazı zâtlara tâbi olduklarını ve istifadelerde bulunduklarını beyan etmişlerdir. Bu zâtların âhirete irtihallerinden sonra tekrar mürşid arayışlarının devam ettiğini, çok uzun yıllar süren araştırma ve gayretlerinden sonra 1917 senesinde Peygamber Efendimiz’in doğum yıldönümü gecesinde kendisine "Seyyid Ahmed el-Kürdî" yazılı bir levha gösterilerek "Bu isim, Mürşid ve İnsân-ı Kâmil ismidir" diye seslenildiğini kaydetmişlerdir. 1340/1921 yılında yazılan bu eser bir mukaddime ile Seyyid Ahmed el-Kürdî (Çapakçûrî)’nin Muhammed İhsan Oğuz’a yazdığı dokuz mektup ve hasbihâlden oluşmaktadır. Mukaddimede Muhammed İhsan Oğuz’un mürşid arayışı ve Seyyid Ahmed el Kürdî’yi nasıl bulduğu anlatılmaktadır. Devamında Ahmed el-Kürdî Çapakçûrî’nin yazdığı dokuz mektupta kendisine yaptırdığı seyr ve sülûkün safhaları, sorularına verdiği cevap ve açıklamalar, icâzetnâme ve nasihatler bulunmaktadır. Eserin sonundaki hasbihal bölümünde ise Seyyid Ahmed el-Kürdî Çapakçûrî’nin vefatı üzerine Muhammed İhsan Oğuz’un ihvânına verdiği mesajlar, önemli bilgi ve uyarılar yer almaktadır.8
Bu eser, Muhammed İhsan Oğuz Beyefendi’nin çocukluğundan itibaren geçirdikleri tasavvufî hayatlarını, Seyyid Hazretleriyle mektuplaşmalarındaki manevî ilimleri ve bu mektuplardaki kutsî tavsiyeleri bizlere bildirmesi açısından çok ehemmiyetlidir.
8 Mustafa Aykaç, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Bir Âlim Portresi: Muhammed İhsan Oğuz’un Hayatı, Eserleri ve Literatüre Etkisi, Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 4, Sayı 1’den alınmıştır.